وبلاگ آریا به گذر

خــــــــــــــــــــوش اومــــــــــــــــــــــــــدین ...

وبلاگ آریا به گذر

خــــــــــــــــــــوش اومــــــــــــــــــــــــــدین ...

وبلاگ آریا به گذر

با افتخار اعلام می کنم که می خواهم با شما در دانسته هایم و دانسته هایتان شریک شوم و به همین قصد است که این وبلاگ را ایجاد کردم ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

آموزش وبلاگ سازی در بلاگفا + تصاویر

دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴ ب.ظ

به نام الله

http://s5.picofile.com/file/8119276000/Blogfa.jpg

به آموزش ساخت وبلاگ در سیستم مشهور بلاگفا خوش آمده اید . بهتر است بدون مقدمه سراغ کارمان برویم :

 

آموزش ساخت وبلاگ در بلاگفا

 

 

تصویر بالا صفحه ی اصلی بلاگفا . کام است . ما فعلا با خود این سایت کاری نداریم و فقط می خواهیم کار خود را بکنیم و یک وبلاگ توپ و قشنگی برای خودمان بسازیم . برای وبلاگ سازی لازم نیست حتما موضوع خاصی داشته باشید . شما می توانید امکانات بلاگفا را در قسمت معرفی بخوانید و سپس از دو طریق منوی بالای سایت و یا ایجاد وبلاگ جدید وبلاگ خود را بسازید .

 

آموزش ساخت بلاگ در بلاگفا

 

طبق تصویر عمل کنید و کارهای زیر را انجام دهید :

  • ابتدا نشانی وبلاگ را به انگلیسی وارد کنید همان طور که درتصویر می بینید بلاگفا با وارد کردن متن فارسی به جای انگلیسی اخطار می دهد . شما می توانید از اعداد نیز استفاده کنید . (مثلا : aria-behgozar.blogfa.com)
  • پس از آن کلمه عبوری ۸ حرفی و سخت واردکنید . این کلمه عبور نباید آن چنان آسان باشد که دیگران بتوانند آن را به آسانی بدست آورند و نه آنقدر سخت باشد که نتوانید آن را به یاد آورید .
  • حالا یک عنوان برای وبلاگ خود برگزینید مانند : وبلاگ شخصی , وبلاگ تخصصی , وبلاگ علمی و پژوهشی و …
  • بعد از آن نوبت وارد کردن نام نویسنده است (لازم نیست حتما نام و نام خانوادگی خودتان باشد)(اما یادتان نرود که نام چرت و پرتی به کار نبرید)
  • حالا زیر عنوان یا شرح وبلاگ شما مانند : جدید ترین اخبار فلان چیز , تکنولوژیهای نوین جهان , از همه چیز و از همه جا و یا هر چیز دیگر …
  • ایمیل خصوصی را از یاد نبرید . سریع یک ایمیل بسازید یا اگر ایمیلی دارید آدرس آن را وارد کنید . (این ایمیل نه در وبلاگ نشان داده می شود . نه کسی از آدرسش خبر دار می شود . فقط اگر رمزی چیزی گم کرده باشید , به کارتان می آید)
  • در پایان قوانین را کاملا خوانده و با آنها موافقت کنید که اگر آن ها را انجام ندهید . خدای ناکرده بلاگفا با کسی شوخی ندارد .

آموزش ساخت وبلاگ در بلاگفا

 

تصویر بالا پیغام خوش آمد و تبریک ساخت وبلاگ توسط شماست . این یعنی کارهایتان تا حالا درست بودند و خوشحال باشید .

http://s5.picofile.com/file/8119275842/bl_4.png

 

همان طور که به یاد دارید در قسمت ثبت نام در قسمت آدرس وبلاگ تان کلمه یا کلماتی انگلیسی وارد کرده و در قسمت رمز عبور نیز چیزی وارد نمودید . حالا همان ها را اینجا به عنوان کلمه عبور و شناسه یا نام کاربری وارد کنید .

http://s5.picofile.com/file/8119275892/bl_5.png

با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور به صفحه ی بالا وارد می شوید . اینجا مغز وبلاگ شما و میز کار آن است . برای آشنایی بیشتر در هر کدام از گزینه ها وارد شوید و هر وقت که کاری با این میز کار نداشتید از آن خارج شوید

http://s5.picofile.com/file/8119275926/bl_6.png

پس از کمی ور رفتن با میز کار از قسمت تنظیمات به این صفحه بیایید و بر روی اولین گزینه که انتخاب قالب وبلاگ است بروید و چهره ی جدیدی برای وب خود بیارایید . بعد از آن از مسیر تنظیمان امنیتی وبلاگ هر چند وقت یکبار رمز خود را عوض کنید .

در قسمت پایین این صفحه عبارت تغییر آدرس وبلاگ را ببینید ولی سعی کنید هیچوقت با آن کار نکنید . زیرا کلی دوشواری دارد و هر چه کاشته اید (درگوگل و یاهو و …) باید یکبار دیگر با آدرس جدید بکارید . از من می شنوید اصلا این تغییر آدرس چیز خوبی نیست !!!

http://s5.picofile.com/file/8119275984/bl_7.png

تصویربالا مربوط به ویرایشگر متنی موجود در بلاگفا است . همان طور که می دانید به مطالب ارسالی در وبلاگ ها پست می گویند و از این قسمت می توان پست ارسال کرد . مهم ترین قسمت های ویراستار متنی بلاگفا همان چهار قسمت مشخص شده بالاست .

  • قسمت اول جهت متن است که با آن می توانید متن خود را چپ چین , راست چین , وسط چین و تمام چین کنید .
  • قسمت دوم تنظیم نوع نگارش متن است که با آن می توانید متن خود را توپر و کج (ایتالیک) یاخط خورده و زیر خط دار (آندرلاین) بنویسید .
  • قسمت بعدی قرار دادن عکس است که لینک عکس را در قسمت قرار دادن عکس وارد کرده و توضیحات آن را می نویسید و دیگر هیچ …
  • و قسمت آخر درج لینک است که کار با آن هم بسیار آسان است .

امیدوارم آموزش خوبی بوده باشد . ممکن است یک سری بگویند , وبلاگ سازی هم دیگر کار دارد . اما پیام من به آنها این است که مگر شما هم خودتان از اول این کاره بوووودیـــــــــــــــــد ؟؟؟

 

  • آریا به گذر

آموزش وبلاگ

Blog

بلاگفا

Blogfa

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی